1... 2... 3... og du mistede dem...
De første 1-3 sekunder i dit videocontent
Casper Månsson
Ejer af CapMarketing
3 custom metrics til at måle dit hook på
Du har sandsynligvis stødt på den velkendte idé om, at din videos “hook”, altså de første 1-3 sekunder af dit videoindhold, er af afgørende betydning. Tro mig, det er sandt. At forbedre dit hook kan virke som en uendelig proces, men det virkelig store spørgsmål er: Hvordan kan du afgøre, om dit hook er effektivt?
Lad mig give dig svaret.
Det er her, Facebooks Business Manager kommer ind i billedet med tilpassede og standardmæssige metrics. Når du ønsker at teste forskellige hooks i dit videoindhold, er disse tre metrics afgørende.
Se videoguide: Oprettelse af Custom Metrics
Custom Metrics: Video hook
Beregning:
(3-second video plays % Impressions)
Denne metric viser procentdelen af folk som er blevet eksponeret af din annonce, som stopper op og er blevet fanget af dit hook.
Se videoguide: Oprettelse af Custom Metrics
Custom metric: Video hold
Beregning:
Thruplays % impressions)
Denne metric viser procentdelen af hvor lang tid vi holder på målgruppen, i de første 15 sekunder.
Super vigtig i forhold til din videos budskab, og hvordan du bibeholder din målgruppes interesse i hvad du har af sige/sælge.
Ikke nær så vigtig som de andre 2 metrics, men givet et mere klart indblik i hvor mange personer der egentlig bliver fanget.
Hvorfor Dine Video Hooks Er Afgørende
Hvorfor kan du ikke bare lave en video, opnå den bedste performance og læne dig tilbage og se konverteringerne strømme ind? Svaret er konkurrence.
Konkurrencen er intens. Det er ikke som for 10 år siden, hvor du kunne smide et dårligt pixelleret banner op og øge din kampagne med 400% på 7 dage.
Du kender scenariet selv. Du ligger i sofaen, scroller ned ad dit feed med en hastighed på 250 km/t. Alligevel fanger én video din opmærksomhed inden for de første 1-3 sekunder.
Tænk på, hvor mange annoncer du er scrollet forbi, som ikke har fanget din opmærksomhed?
Din underbevidsthed finder ikke kedelige annoncer med en hvid baggrund interessante, så du stopper ikke op.
Dine forsvarsmekanismer er oppe, fordi du hele tiden ser disse annoncer. Derfor er det afgørende at fange din målgruppes opmærksomhed med et hook, der skiller sig ud.
77 måder at skabe et hook
Hvad kan eksempel være på en splittest mellem hooks?
Her får du 3 gode annoncekontoer som er rigtig dygtige til at teste hooks af.
Cometeer | Kaffe
Gainful | Kosttilskud
Prose | Helse/Skønhed.
Tjek dem ud, studer dem & brainstorm hvordan du kan lave forskellige hooks.
Hvis du ikke kan komme på nogle ideer, kan jeg måske sætte nogle tanker i gang hos dig.
- Stå med et produkt i hånden
- Forskellige budskaber
- Gå mod kameraet
- Close-up shot, med direkte øjenkontakt
- Hop ind i frame
- Hav en baggrund, orange, rød, gul, grøn, som skiller sig ud fra Facebook’s feed (undgå mørkeblå)
- Lad som om kameraet ikke er der, hvor du laver noget samtidig.
Vores service
Et 360 graders fokus i dit marketingmix
Meta annoncering
100 meter løber i facebook annoncerings, med målrettede vækststrategier
Google Ads
Udarbejdelse af konverterbare google ads kampagner i dit marketing mix
Email markedsføring
Udarbejdelse af skalerbare flows, & adfærds- psykologi til hele dit kunde flow
Content produktion
Rådgivning og -eller vartage din content produktion til skalerbart content.
Vil du have en gratis potentiale analyse?
Lad os sammen gennemgår dine skalerings muligheder, og se om vi er det rette fit til skaleringen af dit brand.