OVERBLIK OVER DINE RESULTATER

Den fejl som de fleste begår i deres annoncekonto.

Casper Månsson

Ejer af CapMarketing

Indholdsfortegnelse

Opsætning af KPI'er i meta

Skab overblik i din annoncekonto, med de rette KPI’er i meta.

Jeg kører to forskellige kolonner, alt efter om det er en Ecommerce eller en Leadgen forretning. Jeg ser for mange forretningsejeres kolonne overblik på deres annoncekonto se sådan her ud:

Kolonnen effektivitet i meta

Kan du genkende det? For det er nemlig Metas standard kolonner: Effektivitet

Umiddelbart ville jeg sige at det skaber et fint og hurtigt overblik. Men det kan blive langt mere overskueligt, og langt mere profitabelt.

Du skal forstå vigtigheden af at få et hurtigt overblik over din performance. Og performance er ikke kun hvor mange konverteringer du har fået, eller hvad din CPA ligger på. Det handler også om at skabe et hurtigt overblik over hvad din CPC og CTR ligger på. Er dit content sælgende nok?

Har du hyret folk til at stå for din markedsføring. Så er det stadig vigtigt.

Ikke fordi du skal dykke ned i deres performance, men bare for at se om alting følger med.

STEP-FOR-STEP GUIDE TIL KOLONNE OPSÆTNING

Her er en step-for-step guide til hvordan du skaber et essentielt overblik over dine KPI’er.

Se videoguide eller følg guiden neden for.

Step 1. Tilgå din annoncekonto

Klik derefter på 'kolonner: Effektivitet' i det markeret felt.

Step 2. Tilpas dine kolonner

Klik derefter nederst på tilpas kolonner.

Step 3. Slet standard kolonnerne.

Du ser nu et overblik over dine KPI'er til højre. Lad os starte med at slette dem alle sammen.

Step 4. Slet standard kolonnerne.

Tilføj hermed alle kolonnerne du ser på billedet, i den rigtige rækkefølge. Start fra venstre af.

Step 5. Tilføj kolonnerne nedenfor

Tilføj hermed alle kolonnerne du ser på billedet, i den rigtige rækkefølge. Start fra venstre af.

1. Levering
2. Budget
3. Oprettelsesdato
4. Brugt beløb
5. Rækkevidde
6. Eksponeringer
7. Frekvens
8. Udgående klik

9. CPC (Pris pr. klik på link)
10. CTR (Klikrate for klik på link)
11. CPM
12. Tilføjelse til indkøbsvogn
13. Påbegyndte betalinger
14. Pris pr. køb
15. Køb
16. Annonceafkast fra køb

Step 6. OBS PÅ: KØB, ROAS, ATC & IC

De markeret kolonner, er dem du skal bruge når du tilføjer pixel hændelser.

Step 7. Slet unødvendige ekstra tilføjelser

Klik boksen fra på: Tilføjelse til indkøbsvogn, påbegyndte betalinger, køb på Meta.

Step 8. VIGTIGT: Gem din kolonne rigtigt.

Klik i venstre hjørne: Gem som forudstilling for kolonne og navngiv den dit virksomhedsnavn.

DET ENDELIGE OVERBLIK

Vores service

Et 360 graders fokus i dit marketingmix

Facebook annoncering

Meta annoncering

100 meter løber i facebook annoncerings, med målrettede vækststrategier

Google Ads

Udarbejdelse af konverterbare google ads kampagner i dit marketing mix

Email markedsføring

Email markedsføring

Udarbejdelse af skalerbare flows, & adfærds- psykologi til hele dit kunde flow

Content produktion

Rådgivning og -eller vartage din content produktion til skalerbart content.

Vil du have en gratis potentiale analyse?

Lad os sammen gennemgår dine skalerings muligheder, og se om vi er det rette fit til skaleringen af dit brand.

Vil du have direkte viden, tips & tricks i din indbakke?